Abstract:
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Dita assignatura s'imparteix el primer semestre del segon curs acadèmic de la titulació, és de caràcter obligatori i de 6 crèdits ECTS. Per tal de facilitar l'aprenentatge l'equip docent (2013-2020) s'ha valgut del diferents suports. Tal i com consta a la Guia Docent, aquesta assignatura s'orienta a la professionalització creixent de l'estudiant i té per objectiu ajudar a construir criteris per a l'anàlisi i comprensió de les pràctiques educatives escolars i desenvolupar habilitats per al disseny i la pràctica de l'ensenyament. Sota aquests paràmetres s'ha optat per distribuir els continguts en quatre blocs: (1) Perspectives teòriques, (2) Desenvolupament psicomotor, (3) Desenvolupament cognitiu i lingüístic i (4) Desenvolupament emocional i social en l'edat escolar. Per a cada un d'aquests blocs s'ha creat una guia d'estudi per als estudiants. El present material es correspon amb el quart bloc: Desenvolupament emocional i social en l'edat escolar. Inclou la regulació de les emocions i evolució del comportament social, la construcció de la identitat personal i de gènere, les interaccions socials àmplies, amb l'entorn proper, la família i entre iguals, amistats i grups.