La sobreabundància d'informació que les TIC posa a les nostres mans –que inclou la pròpiament científica i aquella amb caràcter de divulgació- requereix disposar d’una sèrie d’habilitats i destreses per tal de seleccionar aquella informació que és fiable, sòlida, útil i necessària. La gestió de la informació obtinguda per Internet -que ha de resoldre la necessitat informativa inicial- ha d’ésser raonablement ràpida i, per això, cal saber formular preguntes, seleccionar fonts d'informació adequades i recuperar les dades més adients. A més a més, un cop recuperada, aquesta informació s’ha d'avaluar objectivament. Un cop detectada aquesta necessitat formativa per
part dels estudiants universitaris de grau i de postgrau, l’equip docent implicat va desenvolupar un projecte d’innovació docent (2008PID-UB115) en dos nivells educatius diferents (GRAU i POSTGRAU), durant el curs 2009/2010, en el que es van dissenyar i implementar activitats d’aprenentatge basades en la utilització de les TIC amb
l’objectiu final de “millorar la gestió crítica de la informació”.
Programa de Millora i Innovació Docent (2008PID-UB115)