L'apartat del currículum de primària (Decret 142/2007) conté un apartat sota el títol d'Àmbit de llengües, dins del qual s'especifiquen tots els objectius, continguts i criteris d'avaluació que cal treballar per a cada un ...
Resultats de les enquestes d'avaluació de l'assignatura Llengua Catalana I (troncal per als ensenyaments de Filologia de la Universitat de Barcelona, Pla d'Estudis 2001). Del 2002 al 2007.
Responen les enquestes 904 ...
Descripció d'una experiència que d'ençà del curs 2002-2003 es duu a terme en l'assignatura Anàlisi i producció de textos catalans (Secció de Lingüística del Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona) ...
Activitat de lectura guiada a partir del llibre Periodismo narrativo. Como contar la realidad con las armas de la literatura, de Roberto Hersscher (2012, Barcelona: Publicacions i Edicions, Universitat de Barcelona). ...
Es presenta una comparació entre les indicacions de la Proposta per a un estàndard oral de fonètica (IEC, 1990) i les aportacions de la Gramàtica de la llengua catalana (2016) i Ortografia de la llengua catalana (2017) de ...
Aquesta publicació està formada per un total de divuit videos de contes fruit del treball realitzat de forma col·laborativa per estudiants de la Diplomatura de Magisteri de dues facultades diferents. D'una banda, la ...
Material docent per a l'assignatura 'Metodologia de la recerca científica aplicada a la llengua i la literatura catalanes (curs 2021-2022)', Màster de formació del professorat de secundària obligatòria i batxillerat, ...
En aquest document trobareu una guia, acompanyada d’exercicis, que pretén ser un reforç per a les classes de Fonologia Catalana que s’imparteixen en el Grau de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona. La guia ...
Resum de la bibliografia sobre la gramaticalització del verb 'anar' com a auxiliar de passat en català. Inclou (a) una descripció de la distribució del passat perifràstic en el paradigma verbal de passat, en el mode ...
Material docent per a l'assignatura Lexicologia catalana i Semàntica. Defineix el concepte de significat denotatiu en relació amb el concepte de referència i els significats no denotatius, i apunta les diferències generals ...
Apunts d'introducció a l'estudi de la metàfora i la metonímia com a mecanismes d'atribució de significat. Es defineixen les metàfores conceptuals, les metàfores d’imatge i les metonímies, i es fa veure que cal distingir ...
Exemplari del tema 'La modalitat i els processos de modalització'. Assignatura Pragmàtica del Català. Grau de Filologia Catalana, Universitat de Barcelona